Wednesday, November 28, 2012

HPT v/s Fertility friend

23 November 2012
Hmm pagi-pagi tadi saya POAS (pee on a stick) before mandi nak pegi kerja... lepas tu biarkan sekejap.
Lepas-lepas mandi tu kalau mata saya xsalah lah, ada faint line... Actually very-very faint line. Memula pandang macam takde, lepas tu tengok kat lampu putih.. Eh adalah... Tak sempat nak ambik gamba sebab nak pergi kerja... Alhamdulillah kalau ini benar-benar rezeki dari Allah.

Google punya google, saya rasa gambar ni paling similar dengan HPT saya pagi tadi...



Saya pernah belek-belek HPT sebelum-sebelum yang memang takde nak sangkut line langsung pada HPT tu...Kali ini, insyaallah mata saya still ok lagi, memang ada cuma very faint one..

Tapi tak nak too excited, tengok next HPT macam mana. Harap dapat double line yang getting darker and darker from time to time. Actually before this saya tak pernah dapat second line. Even faint line pun takde. Memang big fat negative dengan sesungguhnya. Kali ni rasa ada perbezaan nya...

"Ya Allah, makbulkan doa hambamu ini... Jadikan aku sebagai perempuan yang sihat dan subur dan mampu mengandung dan melahirkan anak dengan baik dan kurniakanlah kami zuriat yang baik dan sempurna".

Temperature as of today Alhamdulillah. Masih di tahap yang tinggi 36.65C. Harini CD22 dengan DPO11- Harap FertilityFriend ni accurate lah yer... :)
Debaran makin terasa... Harap sangat double line berterusan, Insyaallah...

28 November 2012

Ni picture masa 23.11.2012 DPO11 blur sesangat dalam gamba tapi in real life nampak sebenarnya


Ni picture masa 25.11.2012 lebih kurang sama dengan yang atas tu

"Kalau korang tanya, apakah perasaan saya, saya sebenarnya gembira, ialah, seumur hidup saya buat HPT... Faint positive tak pernah dapat even sekali pun...Seriously".

Saya tak confident pun sebenrnya... Sebab entahlah... Kalau double line tapi terang benderang maybe kot...
Sejujurnya saya tak nak terlalu mengharap. mengharap sedikit yer... Tapi bukan terlalu... sebabnya kalau saya terlalu mengharap tapi tak jadi kenyataan, saya lah yang paling kecewa....

Based on picture-picture dalam Fertility Friend (FF), kebanyakkan nya semua under category pregnancy. So saya pun tandalah + dalam FF mobile saya.


Selagi takde confirmation dari Dr tentang perkara ni like image ultrasound nampak SAC ker, atau urine saya terang benderang merah macam Diana Danielle tu, saya tak berani nak kata saya betul-betul pregnant. Off course saya memang  tak putus-putus berdoa agar itu adalah tanda embrio saya sihat dan selamat, tapi Allah maha mengetahui apa yang terbaik buat saya dan suami.

Period saya due harini atau esok, CD27 @ CD28. Kalau 2 weeks after this tak period dan memang dapat both double line in red colour, saya nak jumpa gynea...
Macam previous entry saya tentang faint line kan... Minah saleh ni buat study yang dia sendiri dapat blur, tetapi 22hari lepas dia dapat faint line tu, dia dapat double red line positive so fast, around 10seconds jer.




Bagus betul. Siap buat research. First saya dapat faint positive masa 23hb November 2012, harini baru hari ke 5, lepas 1st faint positive and 22 hari lepas tu adalah 15 December 2012. So just wait and see jer lah.

Kalau before 15 December tu AF muncul, paham-paham jer lah yer. Sekian.


0 comments:

© Me,myself and I... - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart