Wednesday, November 10, 2010

Our True Love Story (CST Production)



How to start ya.. Walaupun hari-hari jumpa, ada kalanya bila duk diam-diam dekat office ni, saya akan teringatkan baby buchuk saya.. kenapa ya.. maybe rindu, maybe jugak, just macam terfikir, dia buat apa agaknya sekarang nie..

Kalau lihat pada clock ticking, wedding kitaorang tinggal 1bulan dan 1satu minggu lagi.. cepatnya masa berlalu..Sekejap je dah nak setahun sejak saya dirisik oleh family my buchuk.. 20 December 2010..

Kalau imbas kembali, macam mana kami berkenalan, ceritanya agak pelik sebab version saya dengan dia tak sama. Tapi bak kata orang kalau dah jodoh, memang tak kemana.. Saya kata saya kenal dia sebab dia masuk meeting dan replace bos dia, then bila saya tanya dia siapa, (sebab tak kenal), dia tak jawab sepatahpun.. Dalam hati saya muka berkata, sombong giler mamat nie..tah pape. Kebetulan kawan saya, ada dalam meeting tersebut, so saya tanya balik kawan saya. Dia kata ni staff baru tukar ke ttdi.. Ohh.. saya jawab, patutlah senyap je.. Saya rasa saya bertanggungjawab untuk kenal sape yang attend meeting saya sebab saya yang chair meeting tersebut.. hmm

Version buchuk saya pulak, die kenal saya sebab die tersalah email. Yup saya setuju, maybe dia lupa saya lepas meeting tu kot..hehe.. Die hantar email, tiba-tiba ajak minum..and then saya reply mesti dia tersalah send email ni.. memang betulpun tersalah.. Tapi saat itulah, dia kenal saya..

Kami memang tak jumpa lah lepas tu, sampailah kami ditugaskan untuk buat UAT (user acceptance test) di Brickfields masa tu.. bila saya sampai kat tempat tu, dah la malam, takde orang..saya nampak dia sorang je..so saya tanya "mana orang lain".. die cakap tak tau.. Saya tengok dia sibuk layan YM dia.. Sayapun layan YM dan facebook saya jugak.. Lepas tu dia minta YM ID saya, dan add.. So kami communicate dalam YM..Die cakap kesian kat saya kena kerja malam, mesti husband tunggu. Saya jawab balik, saya bujang lagi.. Itulah permulaan komunikasi kami..

Tak lama lepas tu, kawan saya bagitau yang dia nak ajak saya keluar.. Kami date di One Utama..hehe itulah first date kitaorang..dinner dulu, lepas tu pergi main game dan tengok wayang.. So far saya nampak dia baik..Sedap mata saya memandang.. Selepas itu kami saling ber sms, dating, email.. Tapi dia tak pernah kata pada saya yang dia nak couple dengan saya.. Sayapun tak berani nak tanya dia.. Dia ni ramai peminat orangnya.. hehe tak berani nak bersaing dengan the other gurl's...

Masuk bulan Ramadan, saya berdoa sekiranya dia jodoh saya, harap Allah permudahkan.. Tak sangka doa saya dimakbulkan.. seminggu saya balik raya di kampung saya di Johor.. dia selalu rindu dekat saya, asyik tanya bila saya nak balik kl... maybe sebab lama kami tak jumpa.. lepas raya dia nak jumpa saya.. dia ajak saya kahwin.. Takde ayat romantikpun.. Dia cuma kata "jom kahwin" .. saya kata kalau dia serius buat cara yang betul, so dia bawa saya jumpa mama dia.. kami dinner sekali.. Selepas itu saya bawa dia jumpa family saya.. Mak saya ok.. Bulan 12, family buchuk saya datang merisik dan tetapkan tarikh pertunangan kami pada 14 February 2010..






Lepas kami bertunang, itulah masa kami mengenali hati budi masing-masing sebab kami kenal tak lamapun sebelum dia decide untuk kahwin dengan saya. Cepat betul masa berlalu, tik tok, tik tok lagi sebulan je sebelum kami bernikah.

Rupa-rupanya bila kami recap balik, bila mula-mula saya dan dia masuk kerja TM, kami satu batch, staff number kami pun beza satu nombor je.. Saya s52566 dan dia s52567.. bolehkan kami tak kenal antara satu sama lain.. hmm..mungkin jodoh kami sampai lambat sikit.. apapun saya bersyukur pada Allah kerana temukan kami berdua. Semoga segala urusan pernikahan dan majlis perkahwinan kami berjalan lancar.. Dan jodoh kami sampai syurga.. Amin....




Inilah dia ceritera cinta kami, saya buat khusus untuk CST production, www.facebook.com/cstproduction

p/s: Saya sangat suka dengan hasil kerja CST cuma bajet tak mengizinkan.. huhu
insyaallah ade kalau rezeki, mungkin boleh buat kemudian :)



3 comments:

Hunny Kitty said...

gud luck n tahniah...

Arya E-ra said...

thank you very much.. :)

RohaniHashim said...

hello e-ra, :)

ministry of moment is having a contest. pemenang berpeluang memenangi hadiah photography package worth RM2,000. if berminat jemputlah join contest tu di blog roe ya?

thanks dear :)

© Me,myself and I... - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart